strona szkolna : ww.zso-szklarska.pl                                                                                                                                strona  9
strona poprzednia  <<     |   spis treści    |    strona następna >>

A t h e n e w i n s

    Uznawany za najsłynniejszego gracza na świecie, Athene, bije wszelkie rekordy. Swoje życie poświęca działalności charytatywnej, wcale nie wychodząc z domu. Poprzez możliwość streamowania, czyli udostępniania tego, co dzieje się na jego monitorze oraz obrazu z kamery, może na żywo nawiązywać kontakty z ludźmi. Głównym źródłem dochodów są dotacje wpłacane przez fanów, jednak nie jest to jedyny sposób zarobienia pieniędzy dla biednych dzieci. Ten facet potrafi skłonić rzesze do oglądania jego nagrań, przez co otrzymuje premie w zależności od ilości widzów oraz z reklam, które również mogą okazać się pomocne. Athene jest bardzo wesołym człowiekiem przez co nie wywołuje nudy i pobudza do naturalnego odruchu serca.
    Niedawno, bo 26. marca ruszyła akcja Opearation ShareCraft 2012. Zadaniem Wyzwania Ocalenia Dzieci jest zgromadzenie miliona dolarów w jedyne 100 dni, wszystko, by ratować dzieci. Athene bezzwłocznie włączył się do akcji, będzie streamował codziennie i ma zamiar zebrać potrzebne pieniądze. Miliony ludzi, głównie niewinne dzieci, są narażone w Rogu Afryki przez najgorszy kryzys głodu od 60 lat. Przez Internet jesteśmy w stanie zbiorowo dotrzeć do tego, co uważamy za dobre. Czasem prawdziwa zmiana faktycznie następuje. Gracz nawołuje, by każdy z nas wziął udział w kampanii i zabrał głos w sprawie. Nikt sam nie jest w stanie zebrać miliona dolarów, lecz jest to możliwe, gdy zrobimy to razem. Na dzień 2. kwietnia 2012 roku akcja zebrała 92,653 $, dotacje pieniężne złożyło 1501 osób, a do końca akcji pozostały 93 dni. By dowiedzieć się więcej o akcji i w jaki sposób można pomóc, należy szukać na głównej stronie projektu www.opsharecraft.com. Największa wpłacona kwota pochodzi od Per Age Kristiseter, który darował bagatela 12,741.86 $. Dla darczyńców przygotowany jest konkurs z nagrodami od firmy Razor, która także zgodziła się wziąć udział w kampanii.    
    Wiele osób postanawia organizować pewnego rodzaju akcje, w których m.in. ogolą nogi i wrzucą nagranie na portal www.youtube.com, jeśli uzbierają pewną ilość dotacji. Ludzie naprawdę chcą pomóc, nawet, nie posiadając odpowiednich środków, starają się je zdobyć i przekazać fundacji. To jest właśnie cel projektu, znalezienie kreatywnego sposobu udostępniania idei charytatywnych, co okazuję się być efektowne, jak i efektywne.
Mikołaj  Bacior
strona poprzednia  <<     |   spis treści    |    strona następna >>